.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات لاريجاني در يادواره شهدای بهشهر

علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم صبح امروز با حضور در استان مازندران و شركت در مراسم دومين يادواره سرداران شهيد و 800 شهيد شهرستان بهشهر در جمع خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان اين شهرستان با بيان اينكه ما در آستانه سي و امين سال انقلاب اسلامي قرار داريم گفت: ما در مسيري با خدا معامله كرديم كه جوانان خود را در حال حاضر مشاهده مي‌كنيم و رايحه خوش آن را احساس مي‌كنيم و نهالي كه امام خميني (ره) با عنوان بيداري اسلامي كاشتند امروز تصفيه شده و اين فكر در جهان اسلام ممتاز شد و ما بايد قدر حركت سازنده امام را بدانيم.

وي با اشاره به حوادث بزرگي كه در طول 30 سال انقلاب اسلامي رخ داد خاطرنشان كرد: ايران در زمان شاه پايگاه آمريكا بود و 60 هزار مستشار آمريكايي در ايران حضور داشتند و همه تصميم‌گيريها را انجام مي‌دادند. اما انقلاب اسلامي ستاره درخشاني بود كه اين معادله را به هم ريخت و اولين كار انقلاب اسلامي تعطيلي سفارت اسراييل و تبديل آن به سفارت فلسطين بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران پيشتاز مبارزه با آمريكا در منطقه شد خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ما انفجاري بود كه خيلي ها را نگران كرد و به همين خاطر بعضي از كشورهاي منطقه كه دردسر سازي مي‌كنند، به همراه آمريكا و اسراييل جنگ تحميلي را راه‌اندازي كردند و هدف آنها اين بود كه انقلاب اسلامي شكست را در اين جنگ بپذيرد و آمريكاييها قسمتي از خاك ايران را تصرف كنند و با قدرت خواسته‌هاي خود را به ايران تحميل كند.

لاريجاني با بيان اينكه پشت صحنه حمله صدام به ايران همين هدف نهفته بود تصريح كرد: خانم آلبرايت وزير خارجه آمريكا در سخناني گفت كه يكي از اشتباهات آمريكا راه‌اندازي كودتاي 28 مرداد و اشتباه ديگر آمريكا تحريك صدام براي حمله به ايران بود.

وي تأكيد كرد: متأسفانه آمريكايي‌ها هر از چند گاهي دچار اين اشتباهات مي‌شوند. آنها در جنگ 33 روزه لبنان و همچنين در جنگ اخير غزه باز هم اشتباه كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به كمك هاي كشورهاي اروپايي و آمريكا به صدام در دوران جنگ تحميلي خاطرنشان كرد: كشورهاي اروپايي مهمترين سلاح‌هاي شيميايي را به صدام دادند و حتي هواپيماهاي مدرني به نام «سوپر اتاندار» به صدام اجاره مي‌دادند و ما تا به حال نشنيديم كه در جنگ يك كشور هواپيماي مدرني را به كسي اجاره دهد.

لاريجاني با تأكيد بر اينكه هدف اين كشورها مهار ايران با تصرف قسمتي از خاك ايران بود، اظهار داشت: رهبري امام خميني (ره)، شجاعت، قلب كوبنده جوانان ايراني و پايداري آنها و مقاومت در راه انقلاب و جنگ باعث شد كه آنها به اهداف خود نرسند و شرايط به گونه‌اي ديگر تغيير يابد.
وي با تأكيد بر اينكه جنگ 8 ساله عليه ايران حادثه بزرگي بود، افزود: ملت ايران با هوشياري اين جنگ را به نفع خود مصادره كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران سلاح استراتژيكي به نام موشك با بردهاي متفاوت دارد، گفت: ما دستيابي به موشك‌هاي با بردهاي مختلف را مخفي نمي‌كنيم؛ چرا كه شماها در حق ما ظلم كرديد و در جنگ به ما هيچ سلاحي نمي‌داديد و مجبور شديم تا اين سلاح‌ها را براي خود بسازيم.
لاريجاني تأكيد كرد: اين سلاح استراتژيك يك قدرت بازدارنده براي ايران است.
دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود، فروپاشي شوروي سابق را حادثه بزرگ ديگري در طول 30 سال گذشته عنوان كرد و يادآور شد: شوروي سابق يك فكر و جريان مهم و بازيگري در صحنه بين الملل بود كه از بين رفت و دنيا كه دو قطبي بود يك قطب آن از هم پاشيد و اين مسئله باعث شد تا آمريكا نظريه‌اي به نام "مديريت واحد جهاني" را مطرح كند.
وي با اشاره به صدور بيانيه‌اي توسط 60 صاحب‌نظر آمريكايي مبني بر پذيرش ارزش‌هاي آمريكا در جهان تصريح كرد: بعد از فروپاشي شوروي سابق، سياستمداران آمريكايي نظريه يك جانبه گرايي را مطرح كردند كه مزدوري و نظامي‌گري از ويژگيهاي آن بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دوران يكجانبه گرايي آمريكا يك دوران بسيار تاريك براي بشريت بود، خاطرنشان كرد: آمريكا با يك جانبه گرايي خود نظامات دنيا را زير پا گذاشت و با ناديده گرفتن بسياري از قوانين حقوق بشر را هم ناديده گرفت كه اين خود يك حادثه بزرگ تاريخي ديگر بود.
لاريجاني با اشاره به حمله آمريكا به افغانستان پس از 11 سپتامبر بيان داشت: كسي در مقابل اين خوي تجاوزگري آمريكا نايستاد و اروپاييها چيزي نگفتند و كشورهاي منطقه هم از آمريكا مي‌ترسيدند و ساكت بودند، اما تنها ايران با آمريكا مخالفت مي‌كرد.
وي تصريح كرد: وقتي بوش افغانستان را اشغال كرد گفت محور شرارت را كه ويرانه است خواهيم زد. چون بوش را غرور فرا گرفته بود اينگونه حرف مي‌زد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حمله آمريكا به عراق تصريح كرد: كشورهاي آلمان، فرانسه و روسيه كمي با اين حمله مخالفت كردند، اما جمهوري اسلامي ايران به شدت با فرهنگ قلدرمآبي آمريكا و حمله به عراق مخالفت مي‌كرد و بعد از تصرف بغداد توسط آمريكا همين كشورهايي كه ابتدا مخالفت مي‌كردند بعدا از آمريكا عذرخواهي كردند و تنها جمهوري اسلامي ايران بر سر مواضع خود ايستاد.
لاريجاني تأكيد كرد: در تمام دوراني كه آمريكا در افغانستان و در عراق ماجراجويي مي‌كرد يك كشور در مقابل اين زورگويي‌ها ايستاد و بقيه كشورها يكجانبه‌گرايي آمريكا را پذيرفتند اما در حال حاضر شرايط عوض شد.
وي افزود: اگر يك جانبه‌گرايي آمريكا مسلط مي‌شد كسي نمي‌توانست نفس بكشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايران و انقلاب اسلامي بزرگترين خدمت را به بشريت كردند و يكجانبه‌گرايي آمريكا را به بن بست كشاندند، افزود: آمريكا در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين به خاطر الهام‌بخشي از انقلاب اسلامي دچار مشكل شدند.
لاريجاني با بيان اينكه 800هزار كشته و مجروح در عراق كارنامه آمريكا در اين كشور است گفت: سربازان آمريكايي با فرهنگ مردم منطقه آشنا نبودند و به همين دليل به خانه‌هاي مردم وارد شدند و در نهايت پذيرفتند كه در عراق شكست خوردند.
لاريجاني با اشاره به توافقنامه امنيتي آمريكا با عراق گفت: زماني كه آ‌مريكاييها مقاومت مردم عراق را بر سر اين توافقنامه مشاهده كردند نام آن را تحت عنوان توافقنامه‌اي براي خروج از عراق گذاشتند و در واقع مي‌خواستند بگويند كه ما يك جاي پايي داريم.
وي با اشاره به اظهارات اوباما مبني بر خروج از عراق ظرف 15 تا 16 ماه گفت: چون آنها در حمله به عراق اشتباه كردند و به بن‌بست رسيدند، مي‌خواهند از عراق خارج شوند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تلاش براي قطع بازوهاي ايران را يكي ديگر از حادثه‌هاي بزرگ سي سال گذشته در منطقه دانست و گفت: حادثه بزرگ ديگر اين بود كه آنها طرحي را مطرح كردند و آن اين بود كه جمهوري اسلامي ايران بازوهايي را در منطقه پيدا كرده و بايد اين بازوها را قطع كنيم. تصور آنها اين بود كه عراق، افغانستان، حزب الله و حماس از بازوهاي ايران هستند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي يك فكر را در دنيا ايجاد كرد. در موريتاني فردي نام فرزند خود را خميني مي‌گذارد اين به خاطر لشگركشي نيست بلكه به خاطر ايجاد يك فكر در جهان است.
وي با اشاره به اظهارات خانم رايس وزير خارجه دولت بوش گفت: اين خانم رايس كه خوب شد از صحنه سياست كنار رفت، زماني اعلام كرد كه خاورميانه دچار درد زايمان است و خاورميانه جديدي متولد مي شود، اما بايد توجه داشت كه اگر آنها در جنگ 33 روزه حزب الله پيروز مي‌شدند شرايط تغيير مي‌كرد. تصور آنها اين بود كه در حزب الله پيروز مي‌شوند اما استراتژي درست ملت ايران و فداكاري حزب الله حادثه را تغيير داد و دفاع جانانه حزب الله نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پيروزي حزب الله در جنگ ميوه انقلاب اسلامي بود، گفت: در هفته آخر جنگ 33 روزه شرايط عوض شد و قطعنامه‌اي براي اسراييل صادر شد و اسراييل پذيرفت كه در جنگ شكست خورده است و همين امر زلزله‌اي را درون اسراييل به وجود آورد و بسياري از مقامات اين رژيم عوض شدند.
وي با بيان اينكه مخالفان جمهوري اسلامي ايران تحركاتي را در منطقه ايجاد كرده است افزود: آنها به اين نتيجه رسيدند كه جمهوري اسلامي ايران به رغم همه ممانعت‌ها و سنگ اندازيها صاحب دانش هسته اي شد.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به دنبال بمب هسته اي نيست، خاطرنشان كرد: ما دنبال دانش هسته اي هستيم و مخالفتها مؤثر واقع نشد و تحليگران آنها اينگونه تحليل مي‌كردند كه بايد ايران هسته‌اي را بپذيرند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه ايستادگي و صبر ملت ايران باعث رسيدن به اين دستاورد مهم شد و با اشاره به احاديثي از ائمه گفت: دستاوردهايي كه امروز در نظام جمهوري اسلامي ايران داريم به خاطر تأسي از سخنان ائمه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي وقايع اخير غزه را حادثه مهم ديگري در منطقه دانست و گفت: پيروزي در غزه ميوه اي بود كه حزب الله درخت آن را كاشت.
لاريجاني با بيان اينكه از شش ماه پيش يك زمزمه جديدي در صحنه سياست آغاز شد گفت: البته چند سال پيش فردي مقاله‌اي نوشت و در آن مقاله تأكيد كرده بود كه براي مهار ايران بايد ائتلافي از سوي آمريكاييها و اروپاييها از يك طرف و كشورهاي منطقه از طرف ديگر به وجود آيد.
وي در ادامه افزود: در چند ماه اخير ما يك وجهي را مشاهده كرديم و اين كشورها كنفرانس اديان را برگزار كردند. در نيويورك جلسه گذاشتند و جلسه ديگري را نيز برگزار كردند كه در اين گونه جلسات كشورهاي اروپايي، آمريكا و برخي از كشورهاي منطقه حضور يافتند و هدفشان ايجاد همگرايي بود و در واقع مي‌خواستند ائتلافي عليه ايران شكل دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آنها مي‌خواستند اين ائتلاف را در غزه تست كنند، گفت: آنها قصد داشتند تا نشان دهند كه اين ائتلاف شكل گرفته و به همين دليل غزه را محاصره كرده و گذرگاه‌ها را بستند.
لاريجاني تصرحي كرد: هدف آنها از حمله به غزه اين بود كه مي‌گفتند ما حماس را كه حلقه ايران است مي زنيم و رهبران حماس را دستگير مي‌كنيم و به ايران ضربه مي‌زنيم. همچنين ابومازن كه در كرانه باختري است را در غزه بر سر كار مي آوريم.
وي با بيان اينكه در دو هفته حمله به غزه كشورهاي منطقه يا سكوت كردند و يا عليه حماس موضع گرفتند، گفت: حماس در اين جنگ 22 روزه مقاومت كرد و به رغم آنكه بيش از سه هزار سورتي پرواز در غزه صورت گرفت و در هر يك كيلومتر ده بار بمب ريختند، اما مردم حماس و فلسطين صبر كردند و همين باعث پيروزي آنها شد.
لاريجاني با اشاره به اظهارات برخي از رهبران كشورها مبني بر اينكه ما به حماس كمك مي‌كرديم، گفت: اگر اين حرفها را در روزهاي اول مي‌زدند و پاي اين حرفها مي ايستادند اين همه خون در غزه ريخته نمي‌شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال كه كدام يك از اهداف‌ اسراييل غاصب در غزه محقق شد؟، گفت: شما قصد داشتيد تا موشك‌هاي حماس را از بين ببريد، اما حماس در روز آخر 22 موشك به اسراييل زد. شما مي‌گفتيد رهبران حماس را دستگير مي‌كنيد اما الان اسماعيل هنيه رهبر حماس است. اگر در قضيه حمله به غزه كسي ضربه خورد يكي همين اسراييل است و يكي همين ابومازن بود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر يك پس لرزه‌هايي در اسراييل شروع شده است، گفت: اسراييل در حمله به غزه كه در زمين مورد ادعاي خودش است موفق نشد و اين سوت پايان كار اسراييل است.
وي با بيان اينكه حمله به غزه باعث شد تا به حيثيت بازدارندگي اسراييل در جنگ لطمه بخورد، گفت: اگر اسراييل قدرت بازدارنده داشت به همين قدرتش لطمه خورد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در تاريخ سي سال گذشته حوادث سرنوشت سازي در منطقه به وجود آمد كه برايند آن بالارفتن سطح مسلمين در جهان بود خاطرنشان كرد: مسلمين ديگر ملت درجه دوم در جهان نيستند چرا كه داراي سخن، فرهنگ و علم هستند و زير بار ظلم و ذلت نمي‌روند. ما بايد ببينيم كه چه چيزي ما را به اين لذت رساند تا از آن حمايت كنيم.
لاريجاني در بخش ابتدايي سخنان خود با اظهار خوشبختي از حضور در استان مازندران و به خصوص جمع خانواده‌هاي شهيد، ايثارگر و جانبازان شهرستان بهشهر گفت: مردم بهشهر و رزمندگان آن در مقاطع حساس دوران دفاع مقدس تأثيرگذار بوده و سرنوشت جنگ را تغيير مي دادند و مردم بهشهر بايد به اين سابقه تاريخي خود ببالند و من افتخار مي‌كنم كه جد ما حضرت آيت الله اشرفي اهل اين شهر بودند و ما وابسته به اين شهر هستيم.
لاريجاني با تقدير و تشكر از كساني كه با برگزاري مراسم يادواره شهدا ياد شهدا را گرامي مي‌دارند گفت: زنده نگه داشتن ياد شهدا نشانه زنده بودن روح جمعي جامعه ماست و به خاطر زنده بودن روح شهادت و مجاهدت است كه جمهوري ايران زنده مي باشد.
رئيس مجلس خطاب به خانواده هاي شهدا تصريح كرد: شما كه فرزندان خود را در راه انقلاب نثار كرديد بايد بدانيد ثمره كار شما امروز به جهات مختلف بركات خود را براي ايران و مسلمانان ايجاد كرد و شما بايد افتخار كنيد كه در اين راه سهم بزرگي را متقبل شديد.
لاريجاني گفت: برخي از افراد با كلام و برخي نيز به طرق ديگر از انقلاب حمايت كردند اما كساني كه در راه انقلاب مجاهدت كردند و با همه هستي خود ورود پيدا كردند با ديگران فرق دارند و وضع متفاوتي را دارا هستند.
لاريجاني افزود: اگر امام حسين (ع) آن مجاهدت تاريخ ساز را نداشتند امروز ما شاهد اين سلسله تكامل نبوديم. سالار شهيدان فرمودند كه مردن در عزت بهتر از حيات در ذلت است. همين شعار انقلاب اسلامي را پيروز كرد و باعث پيروزي ما در دوران دفاع مقدس شد. همچنين همين شعار باعث شد تا حزب الله كمر اسراييل را بشكند و مردم فلسطين و غزه با دستان خالي ضربه كاري به اسراييل بزنند.
پيش از سخنان لاريجاني احمدعلي مقيمي نماينده مردم بهشهر در مجلس در سخناني با تقدير از لاريجاني به رشادتها و ايثارگري‌هاي مردم بهشهر در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و مشكلات اين شهرستان را برشمرد كه متعاقبا ارسال خواهد شد.
لاريجاني بعدازظهر امروز در جمع خانواده‌هاي شهداي شهرستان قائمشهر حضور خواهد يافت كه اخبار آن متعاقبا ارسال مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.